Längtar efter dig

i Norrland

i mörker

i kyla

mellan granar och snö

på den tomma vägen med fält på båda sidor

under natthimlen

så oändligt klar

så oändligt kall

i tårna som fryser trots skorna och tjocksockorna

i bilen som färdas genom skogen

bredvid granen som gnistrar av julkulor

under täcket

under sömnen

under middagen

i boken jag läser

i varje blad jag vänder

i orden så vackra men sidorna för tunga

i luften som omger mig

och tomrummen som lurar

mellan soffan och fåtöljen

mellan min hand och orden

mellan mitt ben och ditt

mellan mina ögon

och dina

i smärtan från min skadade arm

i mina kalla fingrar

i mina ben

som inte vill röra på sig

i mina ord

som måste kämpa för att ens ta sig över läpparna

i stjärnorna

högt ovanför husen

i den påträngande kylan

den frostiga andedräkten

och snöflingornas lätta fall under den övergivna lyktstolpen

i mörkret

som kommer tidigt på dan

och stannar hela natten


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Amanda!

Ville bara säga att jag tyckte att ni var jättebra på Moriskan i onsdags! Stor scennärvaro och riktigt schysst kombination med poesi och musik=) /Karin

2011-08-20 @ 18:17:11
URL: http://bokbokochenboktill.wordpress.com/
Postat av: Karin

Just det; jag skrev kommentar under den här dikten, för att jag tyckte så himla mycket om den. Men så glömde jag skriva det..

2011-08-20 @ 18:22:18
URL: http://bokbokochenboktill.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0