Världar

i det att jag sitter och det rör sig runt omkring
i det att mörkret är mörkt
och ljuden är ljud
i det att varje dag fortsätter vidare
-
olika faser, visst
men att det måste vara olika liv.
olika människor,
men det att även tankarna
struktureras om från grunden
gör att grunden känns böljande
-
är det lättare eller svårare att dansa på en böljande grund?
benen rör sig oberäknat
vackert kanske
eller så snubblar de
och det blir fult
någon kanske råkar trilla
-
i det att jag sitter och är min mittpunkt samtidigt som mörkret rör sig runt omkring
i det att ljuden är sina egna och jag min egen?
-
i det att världar skapas och överges
i det att världar skapas och bebos
i det att man börjar om på nytt
och det förra råkar blåsa iväg
vinden som blåser mörker och ljus
vita färger som målas svarta som målas vita som målas in i vinkelformer
vinden som målar mitt ansikte
-
benen rör sig oberäknat och nytt
de vet inte vad de landar på efter snurrhoppen
de vet ingenting
det blåser och är vitt och mörkt
kroppen sitter och är sin mittpunkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0